Tuesday 3 January 2017

Pergi ke ktm parit buntar

Asklmwkth...arini selasa start buka sekolah.anak aku azwan melangkah ke ting.5.pergi sekolah serba baru,kasut baru,beg baru,pakaian sekolah baru.bersemangat back to school.
Aku pun bersemangat dgn darlingku nak ke stesen keretapi parit buntar nak pos motor kesayangan anak aku,azam untuk kegunaan dia berkerja disana(kepis).pergi dgn 2 buah motor.aku tinggalkan motor di hadapan market bagan serai.singgah makan breakfast di restoran hidayah.aku makan nasi goreng dan sebiji karipap berserta teh tarik.my darling makan nasi putih gulai ikan pari.sempat juga tapau ikan keli berlado.selesai makan...berangkat la daku bermotosikal ke parit buntar..
Hampir pukul 9 pagi kami sampai kaunter penghantaran.isi borang dan buat pembayaran.sekejap je pun dah siap.penghantaran ke stesen tampin rm159.
Pastu p lepak kat tempat menunggu di lobi ktm sementara tunggu adik aku mai jemput.lebih kurang 30 mimit adik aku mai dgn mujahid anak dia..adik aku hantar ketempat motor pertama(depan market)pastu singgah lagi beli tapau sambal petai+udang,dan ayam masak merah untuk azwan.

 Ni la motor yg nak di pos tu
 Ni lak bunga Rania.anak iman.balik dari KTM terus pergi rumah kak ros.si comel Rania dgn my darling.
 Terkejut tetiba ada telur itik atas tembok beranda rumah daku...mesti abg razak yg letak situ masa kami tiada dirumah tadi...memang aku ada tempah telur untuk serina...



Tu saje kot aku nak cerita untuk arini.aku tau x dak sapa pun yg baca aku nya blog ni.
X kisah pun janji aku tulis apa yg haku nak tulis...blog ni pun baru sangat lagi..susun gambar pun tunggang langgang...blog ni pun anak sedara daku zaty yftolonf buatkan...zaty dah balik semula mengajar di sekolah senawang(kalau x silap)selamat bertugas dik...bersabar ye sampai bulan mac ni...sekian..

3 comments:

  1. Assalamualaikum Ogy
    wah baru lagi blog ni kan
    salam kenal dari kaknoor ya
    akak nmpak Oyg kat blog Seri tulah terus kesini
    takpe orang baru mmg lah tak banyak nak cerita
    Dah lama-lama nanti mesti tak larat nak cerita pulak hehe
    jom lah singgah blog kaknoor

    ReplyDelete
  2. Wkslmwkth kaknoor.terharu nya kaknoor yg tersohor sudi singgah blog ogy.terimakasih ye kaknoor.saya memang suka baca blog kaknoor dan blogger2 masakan yg lain.

    ReplyDelete
  3. saya tumapang sekaki mai sini ;)
    masak pon lauk kampong kampong jer

    ReplyDelete