Thursday 19 January 2017

Resepi cucur jagung lembut rangup

Assklmwkth....


Cucur jagung daku buat masa minum ptg atas permintaan anak saudara aku..dia yg beli jagung ni masa pergi seri iskandar ritu..ada lima tongkol...aku hiris kelima lima tongkol tu..aku buat cucur guna 1 cawan jagung je...x banyak bahan pun...aku buat adunan tu masa tengahari sesambil masak untuk lunch...aku goreng lepas asar...ptg tu lak hujann...feel la sikit makan...anak sedara aku pesan nak cucur yg rangup diluar dan lembut didalam....


Tu je bahan nya,jagung 1 cawan,tepung gandum 11/2cawan,udang kering 3 sudu(daku tumbuk tak lumat),1 biji bawang besar didadu,1 biji cili hijau hiris,garam secukupnya,2 cawan air sejuk dari dlm peti ais..gaul sebati..ketepikan..panaskan minyak goreng terendam..daku sudukan aje sebab adunan kan cair...alih alihkan goreng guna sederhana api...angkat,tos.


Sedap makan mcm tu pun ok...terasa kemanisan jagung...lembut didalam diluar rangup...
Tu je entri kali ni...jom solat..

No comments:

Post a Comment